1 VOOR DE OOSTHOEK

18 oktober 2011

1 VOOR DE OOSTHOEK

Het rommelt in de Oosthoek, na het bericht dat het wijkcentrum “De Oosthoek” gesloten zou gaan worden, kwamen de buurtbewoners in actie. Met een grote protestactie voor het raadhuis en zelfs in de raadzaal, maakten ze duidelijk dat “De Oosthoek” open moet blijven. Deze actie heeft geleid tot een tweetal avonden waarin de SWW bij monde van Han v.d. Laar vertelde dat de bezuinigingen vanuit de gemeente de oorzaak waren van de sluiting.

Wij als SP hebben echter duidelijk gemaakt dat de keuze door dhr. V.d. Laar zelf genomen zijn. Na protesten van bewoners en gebruikers van “De Oosthoek” is er besloten dat de ruimte “voorlopig” open blijft tot januari, maar de situatie blijft dus onzeker. Daarbij moeten de gebruikers nu gaan betalen voor het gebruik van de ruimte. Waar eerst de bezoekers zelf koffie en thee mee konden brengen, moet dit nu bij “De Oosthoek” betaald worden. Afhankelijk van de gebruikers tot wel €1,50 per bezoeker. Voor ons als SP totaal onacceptabel.

In het kader van de actie 1voor allen gaan we de buurt in. Vanuit een aantal bezorgde buurtbewoners is er de roep om actie. Wij gaan daarbij helpen. Op zaterdag 29 oktober staan we met de kraam aan de Kloetenseweg en verspreiden raamposters met 1 voor De Oosthoek