Postagentschap

7 maart 2014

Postagentschap

De afgelopen weken is er het een en ander gebeurt in de post afhandeling in Winterswijk. Het postagentschap is van de supermarkt aan de Dingstraat verhuisd naar een kantoorboekhandel, maar na nog geen drie weken besloot deze het agentschap te sluiten vanwege ruimte gebrek. Winterswijk zit dus zonder servicepunt voor de post.

Jammer, want nog steeds zijn er veel mensen die gebruik maken van de fysieke posterijen voor de administratie of als contact met anderen. De posterijen zijn dus een voorziening van algemeen nut. De inzameling van grote poststukken is geregeld, maar vooral de kleine service komt in de knel.

Nu hebben we in Winterswijk ook een raadhuis wat op dit moment gebruikt wordt als VVV kantoor en wat best wat aanloop kan gebruiken. Rondom dit gebouw zijn parkeergelegenheden voor zowel de auto als de fiets, de plaats van het gebouw is strategisch prima gelegen in combinatie met de middenstand in het centrum.

Daarom heeft de SP fractie in de raadsvergadering deze mogelijkheid naar voren gebracht. Een voorbeeld van logische, simpele oplossingen die niet weer veel geld hoeven te kosten. Met een goede plek voor de post op een centrale plek in het dorp behouden we een belangrijke voorziening voor Winterswijk. Weer een uitvoerbaar idee om de leefbaarheid van Winterswijk te behouden. Daarnaast biedt het de mogelijkheid voor de VVV en biedt het werkgelegenheid. Een 100% sociale oplossing. Bewust sociaal voor Winterswijk

Het college is nu aan zet. Maar de eerste reactie van Wethouder Saris waren hoopgevend. Er wordt gekeken naar mogelijkheden met Post NL.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Rensen