SP Winterswijk: Europese verkiezingen zijn belangrijk

31 mei 2024

SP Winterswijk: Europese verkiezingen zijn belangrijk

Foto: SP

Afgelopen zondag, koopzondag in Winterswijk, waren we als SP Winterswijk aan het flyeren ivm de Europese Verkiezingen van aankomende 6 juni.
We werden versterkt door de leden van onze zuster partij Die Linke afdeling Bocholt die uiteraard ook voor zichzelf campagne voerde voor hun verkiezingen op 9 juni.
Voor beide een mooie kans om onszelf te laten zien en natuurlijk mensen aan te sporen vooral te gaan stemmen.

Foto: SP

Want een stem op de SP is belangrijk

De SP is de partij die opkomt voor jou. Voor de werkende klasse. Dat is iedereen die zich elke dag inzet of ingezet heeft voor een beter Nederland in Europa (iedereen die voor z’n inkomen afhankelijk is van loon, pensioen of een uitkering).
We willen meer gelijkheid. In Nederland en in heel Europa worden de rijken steeds rijker en de hoeveelheid mensen in armoede groeit. Ondertussen worden publieke voorzieningen zoals zorg en openbaar vervoer geprivatiseerd, waardoor ze duurder en slechter worden. En dit terwijl er genoeg is, als de rijkdom maar eerlijk wordt verdeeld en grote bedrijven en miljardairs hun eerlijke belasting betalen.

Wij zeggen: Kom op voor sociale vooruitgang, meer gelijkheid en meer veiligheid. Kom op voor jezelf, elkaar en iedereen die soms wat extra aandacht nodig heeft. Kom op waar je voor staat én achter staat. Kom op. Stem SP!

Wat denken jullie dan in Europa voor elkaar te gaan krijgen?
In het Europees Parlement wordt de SP jouw voorvechter voor meer zeggenschap voor Nederland en meer aandacht voor gelijkheid en sociale vooruitgang. Dat doen we door jouw stem te laten horen in het parlement en daarbuiten. Als voorvechter staan we in het Europees Parlement voor een kleinere kloof tussen arm en rijk en bescherming van werknemers. En we staan voor meer lokale zeggenschap over onze eigen publieke voorzieningen, zoals in het OV en de zorg.