GO Round by Mirte sociaalste ondernemer van Winterswijk 2024

2 mei 2024

GO Round by Mirte sociaalste ondernemer van Winterswijk 2024

Foto: SP

Op woensdag 1 mei, dag van de arbeid, heeft een delegatie van SP Winterswijk een oorkonde uitgereikt aan de sociaalste ondernemer van Winterswijk 2024.

Met overgrote meerderheid is gekozen voor GO Round by Mirte.
GO Round by Mirte is een sportschool met oog voor alle mensen, met nadruk op alle mensen. Het doel van eigenaresse Mirte Kuipers-Ros is sport toegankelijk maken voor iedereen, leden met een mentale beperking, met financiële issues, ze probeert hiervoor altijd een oplossing te vinden.

Leden met jonge kinderen zijn welkom, helemaal wanneer het lastig is om oppas te vinden. Mirte heeft een meervoudig gehandicapte broer en vanuit die ervaring heeft ze gezien, dat gezondheid niet vanzelfsprekend is. Ze
bedacht een concept om ook die mensen, die moeite hebben met afstand tot sporten te helpen. Ondertussen heeft ze een team met enthousiaste medewerksters gevonden, die haar helpen om vooral deze mensen te allen tijde bij te staan.

Foto: SP

Mirte heeft altijd affiniteit gehad met topsport (tennis). Na deze periode heeft ze een hbo-opleiding gedaan in fysiotherapie om vervolgens 13 jaar te werken bij een sportschool. In 2020 is ze voor zichzelf begonnen.

Na een half jaar hard werken, voorbereidingen treffen om open te gaan sloeg het noodlot op de openingsdag toe. De corona lockdown. Mirte ging niet bij de pakken neerzitten en bouwde langzaam haar bedrijf op tot wat het nu is.

Na het sporten is het altijd een sociale gebeurtenis. Iedereen kan zijn of haar verhaal kwijt. In haar jaren als fysiotherapeute kwam ze er achter dat een blessure niet na de 7 of 9 behandelingen (zoals door de zorgverzekeraars vergoed) genezen was. Hier kan haar team een stapje extra zetten, mede door de persoonlijke, sociale benadering.

Mede door deze “ kleine” dingetjes is GO Round by Mirte de terechte sociaalste ondernemer in Winterswijk 2024.