Teken de volkspetitie: nationaliseer onze energie!

13 oktober 2022

Teken de volkspetitie: nationaliseer onze energie!

Foto: SP

Het privatiseren van energiebedrijven was een fout en we moeten onze energie weer nationaliseren. Uit onderzoek blijkt dat 80% van Nederland dit met ons eens is, maar vrijwel niemand heeft er vertrouwen in dat het kabinet dit gaat doen. Daarom starten we een volkspetitie voor het nationaliseren van onze energie.

Teken ook! Samen kunnen we ervoor zorgen dat de energierekening omlaag gaat en we weer zeggenschap hebben over onze eigen energie.

De energierekening moet omlaag. Energie is een basisvoorziening. Iedereen heeft energie nodig en wil dat het liefst gewoon zo goedkoop en schoon mogelijk. Omdat onze energievoorziening is geprivatiseerd, hebben we er nu niets meer over te zeggen. Commerciële bedrijven verhogen onze energierekeningen en worden lachend rijk, terwijl wij in de kou zitten. Dit moet anders. Daarom gaan we onze energie weer zelf organiseren. Zodat we de energierekening kunnen verlagen en zeggenschap hebben over het investeren in schone energie.

Nu het kabinet Rutte/Kaag miljarden van ons belastinggeld overmaakt aan commerciële energiebedrijven die grote winsten maken, moeten we daar minimaal zeggenschap voor terugkrijgen.

Wij zeggen: nationaliseer onze energie en verlaag de rekening.

Met vriendelijke groet,

Lilian Marijnissen