SP wint strijd om veiligheid kruising Steengroeveweg

14 juni 2020

SP wint strijd om veiligheid kruising Steengroeveweg

Foto: Jeroen Rensen

Na jaren van strijd, samen met de buurt, is het de SP Winterswijk gelukt om eindelijk een veilige kruising van de Bataafseweg met de Steengroeveweg en de Kloetenseweg gerealisserd te krijgen.

Jaren van strijd en zelfs weggezet worden als leugenaars door een van de fracties was er voor nodig om de gemeente Winterswijk ervan te overtuigen dat er aan de levensgevaarlijke situatie op deze kruising iets gedaan moest worden. Het ophangen van spandoeken tijdens het Steengroeve Theater en het plaatsen van een afschrikwekkende oranje fiets om voorbijgangers te confronteren heeft succes gehad.

Vele aanrijdingen tussen met name fietsers en auto's hebben er plaatsgevonden zonder dat de ambtenaren dit serieus namen. Met het slechter worden van het wegdek van de Bataafseweg werd het echter onontkomelijk voor het college en de ambtenaar om aan deze situatie iets te doen.

Eindelijk!!! Daar is de nieuwe rotonde een feit. Vanaf 22 juni mogen we op een veilige manier, met fietspaden en overzichtelijke kruising, naar Vosseveld. Met een voorrangsregeling die eindelijk duidelijk, al zullen we wel op moeten passen, omdat deze afwijkt van de rotondes binnen de bebouwde kom.

Buurtbewoners, bedankt voor deze gezamenlijke strijd en we hebben bewezen:

Actie voeren heeft succes!!!