HET NIEUWE NORMAAL

15 mei 2020

HET NIEUWE NORMAAL

De afgelopen weken heeft Nederland een crisis te verwerken gekregen. Een dodelijk virus dat rondwaart onder de mensen en een zeer zware druk legt op de geondheidszorg. Minister President Rutte vindt zelfs dat we nu moeten gaan spreken over het nieuwe normaal.

Het nieuwe normaal bestaat echter al een aantal jaren. en dan hebben we het niet over de 1,5 m afstand tot elkaar, niet over de kapotbezuinigde zorg die kraakt in al zijn voegen, maar over de houding van ons kabinet.

Het nieuwe normaal,volgens de VVD, CDA, PvdA, D'66, CU en vele andere partijen is er een van belasten van werkenden. We zien het nu in deze tijd ook weer gebeuren. Grote bedrijven als KLM en Booking.com staan direct vooraan als het om staatssteun gaat, kleine ondernemers en ZZP komen op een wachtlijst, moeten over 3 weken maar eens terugbellen of krijgen überhaupt niets omdat het bedrijf op het woonadres gevestigd is.

De steunmaatregelen zijn ingesteld, en terecht, om werkgelegenhed in stand te houden. Maar nu is het zelfs mogelijk om geld te krijgen en toch mensen te ontslaan.

Hoe dat toch kan?

Kijk 4 minuten en u weet hoe