SP Gelderland lijst vastgesteld

28 oktober 2014

SP Gelderland lijst vastgesteld

Afgelopen zaterdag is tijdens onze regio-conferentie in Zutphen het verkiezingsprogramma voor de komende Provinciale Statenverkiezingen van 18 maart 2015 vast gesteld. Er waren een zestigtal amendementen ingediend door de afdelingen, sommige werden geheel overgenomen, sommige niet. Wat niet direct werd overgenomen werd over gestemd, uiteindelijk zijn van die voorstellen er ook 2 overgenomen in het programma.

Naast het verkiezingsprogramma is ook de lijst met kandidaten vast gesteld. Onze nummer één bij de komende Provinciale Statenverkiezing is Eric van Kaathoven uit Elst. Vanuit de Achterhoek zijn ook de nodige kandidaten gepresenteerd. Peter de Vos uit Gaanderen is als nummer twee de hoogst geplaatste Achterhoeker op de verkiezingslijst. Daarop volgt Maurits Gemmink uit Ulft op nummer vijf. Vanuit Winterswijk staan Marco Mulder (9), Simone Kamminga (10) en Mos Meijler (12) op de lijst. Een zeer mooie vertegenwoordiging vanuit onze plaats.

Tijdens dit congres is er besloten geen lijstverbinding aan te gaan met andere politieke partijen. De SP wil hiermee voorkomen dat er onduidelijkheid ontstaat over de ingenomen standpunten die zo’n lijstverbinding met zich meebrengt. SP Gelderland gaat uit van haar eigen kracht.

voor meer info over de lijst en de mensen zie het stukje geplaatst op de SP Gelderland site