SP creëert parkeerruimte Gerrit Komrij College

28 april 2013

SP creëert parkeerruimte Gerrit Komrij College

De afgelopen tijd is de SP fractie druk bezig geweest met het thema invaliden parkeerruimte. Bij het Gerrit Komrij College, waar tegenwoordig ook de bibliotheek gevestigd is, is een heleboel gedaan aan de ruimte om het gebouw heen. Er zijn parkeervakken gemaakt, ruimte voor fietsen en brommers en zelfs een ruimte waar de jeugd actief bezig kan zijn is aangelegd. Voldoende voor een school voor Voortgezet Onderwijs, maar voor een voorziening als de bibliotheek volstrekt onvoldoende.

Ondanks de vele nieuwe parkeervakken is er geen ruimte gemaakt voor minder validen. Na een aantal malen aandringen bij Wethouders Gommers, ook via de pers, kwam de gemeente met een oplossing. Zet gewoon een bord bij een parkeervak en je hebt een speciaal parkeervak voor minder validen. Maar zo werkt het natuurlijk niet.

Aan een invalidenparkeerplaats worden andere eisen gesteld. Het vak moet om te beginnen 1 ½ keer zo breed zijn om ruimte te hebben om met een rolstoel en eventuele rolstoellift de auto in en uit te komen. Daarnaast moeten de betreffende parkeervakken op een maximale afstand van 50 meter van in dit geval de bibliotheek liggen. Van allebei de eisen hebben de wethouder en zijn ambtenaren zich niets aangetrokken.

Tijd voor ACTIE!

De SP heeft afgelopen donderdag zelf de schop ter hand genomen en voor de ingang van de Bibliotheek een nieuwe parkeerplek aangelegd die voldoet aan alle eisen, inclusief bord. Nu is het wachten op de reactie van de wethouder.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Rensen