Vliegveld Wenningfeld wordt TOCH NIET groter

18 januari 2012

Vliegveld Wenningfeld wordt TOCH NIET groter

Dat de economische crisis ook wel eens voordelen op kan leveren blijkt bij vliegveld Wenningfeld, net over de grens bij Winterswijk. De regering van de deelstaat Nordrhein Westfalen heeft de geldkraan dicht gedraaid. De start- en landingsbaan wordt derhalve niet 1800 meter, geen 1500 meter maar blijft 1200 meter. Het gevaar van het mogelijk vliegen van zwaardere vliegtuigen is hiermee van de baan.

Wenningfeld

Dankzij het Internationaal Platform Wenningfeld, en dan in het bijzonder Carl Drees, Ratums Belang en Huppels-en Henxels Belang, en niet te vergeten de Duitse boeren met gronden bij het vliegveld, is het verzet zo goed en langdurig geweest, dat de tijd in ons voordeel heeft gewerkt.
SP Winterswijk en ook de Gelderse Statenfractie van de SP heeft mee mogen helpen bij het verzet en wil dan ook graag de belanghebbenden in het buitengebied feliciteren met dit resultaat. En zeker ook felicitaties richting de Duitse boeren.

Zo zie je maar, de aanhouder wint!