Begroting 2012

30 oktober 2011

Begroting 2012

De SP Fractie heeft, zoals alle andere fracties, deze week de gemeentebegroting 2012 gekregen ter voorbereiding van de raadsvergaderingen begin november. Zo op het eerste gezicht worden we daar niet vrolijk van. De plannen van dit college om hard te bezuinigen en daarbij niemand te ontzien, zullen hard aankomen in Winterswijk.
De eerste plannen beginnen al naar buiten te sijpelen, 25% extra bezuinigen op de sportverenigingen, geen nieuwe aanleg nieuwe sport accommodaties (waar laten we Archeus, Hickory en de Model vlieg vereniging?), sluiting van alle welzijnslocaties (De Oosthoek, het jongerencentrum) en zo zijn er nog wel een aantal te noemen.
Wij gaan als SP fractie de gesprekken goed volgen en onze standpunten duidelijk maken. Het concept wat er nu ligt volgens de in de kerntaken (bezuinigings) discussie, door de raad aangenomen begroting, wekt bij ons nogal wat weerstand op.Wij houden u op de hoogte!

Jeroen Rensen,
Raadslid SP Winterswijk