1 VOOR ALLEN

14 oktober 2011

1 VOOR ALLEN

Op 19 september hebben leden uit de afdeling deelgenomen aan een landelijke manifestatie. Uit onvrede over het asociale beleid van de regering Rutte organiseerden de FNV-bonden, het CNV, de CG-Raad en andere maatschappelijke organisaties daar een Nationaal Beraad.
Nationaal beraad

Vanaf 11 uur werden er een serie workshops georganiseerd en vanaf 13 uur trokken groepen demonstranten vanaf verschillende locaties richting Malieveld. Daar vond vanaf 14 uur een manifestatie plaats.
Wat veel mensen vooral steekt is dat uitgerekend de mensen die het al niet breed hebben het hardst worden getroffen door de bezuinigingen op zorg, uitkeringen, speciaal onderwijs en de sociale werkplaatsen.
Vanzelfsprekend ondersteunt de SP dit protest. ’We willen laten zien dat we samen optrekken en sociale alternatieven hebben voor het harteloze beleid van dit kabinet’, aldus Emile Roemer. ’De manifestatie op 19 september is wat mij betreft het begin van een serie protesten waarvan ik verwacht dat die de komende maanden steeds groter zullen worden en aan kracht zullen.

Jeroen Rensen,
Raadslid SP Winterswijk