Opnieuw actie voor WC's in Gelderse treinen

7 augustus 2011

Opnieuw actie voor WC's in Gelderse treinen

Reizigersvereniging Rover, de politieke partijen 50PLUS en SP, en actiegroep Treinen Met Toilet zijn opnieuw een actie gestart voor treintoiletten in Gelderland. Terwijl de Tweede Kamer vorig jaar per motie heeft aangegeven dat alle treinen moeten worden voorzien van een toilet, vindt de provincie Gelderland dit niet nodig. Via de website reizigersprotest.nl worden reizigers opgeroepen de actie te steunen.

De actie heeft onder andere tot doel dat de nieuwe treinen van Arriva, die nu nog in de fabriek staan worden voorzien van een toilet. Ook moet bij de nieuwe concessie van de Valleilijn toiletten worden voorgeschreven.

De Pot Op

SP Statenlid Alex Mink: "De SP maakt zich al jaren hard voor de terugkeer van de WC in de trein. Toiletten in treinen zijn onmisbaar voor ouderen en mensen met blaas- en darmproblemen. Het is niet te geloven dat de rijkste provincie van Nederland het te duur vindt om te investeren in een basisvoorziening voor reizigers."

U kunt de online petitie hier ondertekenen:

www.reizigersprotest.nl/treintoiletten