h

PRORAIL EN SYNTUS ZIJN ARROGANT

16 mei 2010

PRORAIL EN SYNTUS ZIJN ARROGANT

Eind 2007 heeft de SP een grote reizigersenquête gehouden en toen werd ons door Syntus-medewerker Remko ten Brinke een concept-tegemoetkomingsregeling getoond tussen Prorail en Syntus als genoegdoening voor de vaste reizigers die in 2007 zoveel overlast hadden ondervonden van vertragingen etc. Toen was het ook regelmatig een puinhoop.

Dit voorstel dateert van mei 2008 en in totaal was er bijna €215.000 aan budget hiervoor begroot. Het zou gelden voor houders van trajectkaarten, sterabonnementen, OV-studenten, NS-traject kaart en NS-jaarkaart.

Wat is er terecht gekomen van dit voornemen? NIETS!
De SP-Winterswijk is nog steeds teleurgesteld in de arrogante manier waarop Prorail en Syntus met hun reizigers zijn omgegaan. Eerst beloven dat je de mening van de reiziger serieus neemt, vervolgens een concepttegemoetkoming laten zien en vervolgens niets doen richting je klanten.

Lang leve de marktwerking bij het openbaar vervoer.

Nu lezen we dat Prorail en Syntus weer een tegemoetkoming voor gedupeerde reizigers in petto hebben. Dat is nog gewoon het geld dat in 2008 op de plank is blijven liggen. Wat een ellende moet er tegenwoordig veroorzaakt worden voordat klanten hun geld terug kunnen krijgen vanwege slechte prestaties. Monopolisten met een soms arrogante houding en bovendien houden ze zich niet aan hun woord.

Triest maar waar, anno 2010.

U bent hier