SP weer op zoek naar de sociaalste ondernemer van Winterswijk

8 april 2010

SP weer op zoek naar de sociaalste ondernemer van Winterswijk

SP Winterswijk is voor de vierde keer in successie op zoek naar de sociaalste ondernemer van Winterswijk.
Na rijwielhandel ten Pas, hobbyhuis Heinen en delicatessenzaak Fazil Sahin kunnen alle inwoners weer aangeven wie zij de sociaalste ondernemer van 2010 vinden. Natuurlijk kunnen ook Winterswijkse bedrijven worden genomineerd, het gaat dus niet alleen om de detailhandel.

Dat ondernemerschap en sociaal zijn bij elkaar horen blijkt reeds uit het feit dat elke ondernemer te maken krijgt met contacten met consumenten waarbij sociale aspecten tevens een rol spelen.
Sociaal zijn richt zich op het maatschappelijke, medemenselijke ,waarbij het gemeenschappelijke een belangrijke invalshoek is.
Ook de SP richt zich op ondernemers en heeft aandacht voor het MKB, in het bijzonder de kleine ondernemers.

Daarom ook heeft SP-kamerlid Sharon Gesthuizen twee weken geleden het rapport 'Hart voor de zaak' gepresenteerd. De SP stelt onder meer voor om de inkoopmacht van de allergrootste bedrijven te beperken, om een collectieve verzekering tegen arbeidsongeschiktheid op te zetten en om de huurbescherming van kleine ondernemers te verbeteren.

Lokaal gezien willen we, middels stemming onder de Winterswijkse bevolking, komen tot de jaarlijkse verkiezing van de sociaalste ondernemer van Winterswijk.
Redenen tot uitverkiezing kunnen divers zijn waarbij gedacht kan worden aan kenmerken zoals:

• dienstverlening
  • klantgerichtheid
  • gunstige prijs-kwaliteitverhouding
  • plezierige omgang met consumenten
  • kwaliteit