SP-motie over Hameland unaniem aangenomen

30 april 2010

SP-motie over Hameland unaniem aangenomen

Tijdens de eerste inhoudelijke raadsvergadering heeft de SP-fractie een motie ingediend over Hameland. Niet over de benodigde financiën maar over sociale verhoudingen binnen Hameland.
Al jaren is er sprake van onrust binnen Hameland, die veroorzaakt wordt door gebrek aan communicatie en gebrek aan begrip bij de leiding.
Bij WSW-ers heeft dit geleid tot spanningen omdat er onvoldoende rekening wordt gehouden met de specifieke eigenschappen van deze groep harde werkers(sters).
De aandacht die Hameland de laatste jaren heeft gekregen van de SP-Aalten en ook van 2e Kamerlid Paul Lempens hebben dit duidelijk naar voren gebracht. Voor ons reden om de raad om een uitspraak te vragen. Uiteindelijk werd de motie unaniem ondersteund, hetgeen voor de Hamelandmedewerkers een steun in de rug kan zijn.
Echter; de leiding van Hameland zal deze motie ter harte moeten nemen wil er voor de WSW-ers iets ten goede veranderen.