Waar VVD Winterswijk de plank misslaat
Waar VVD Winterswijk de plank misslaat
Elke zomer koopzondag is een plan van de VVD, want het centrum moet floreren. De strijd met internet aangaan is het idee. En de toerist moet alle dagen zijn geld uit kunnen geven.
Er is natuurlijk hier wat voor te zeggen, werkgelegenheid en een economische impuls maar is dat ook zo?
Het gezegde je kunt maar 1 keer je geld uitgeven gaat ook hier op. Er wordt niet meer geld uitgegeven, het wordt alleen verspreid. Die spijkerbroek gekocht op zondag wordt echt niet door diezelfde persoon nog een keer op dinsdag of zaterdag gekocht.
De winkelier heeft ook meer kosten, 7 dagen of 6 dagen per week open maakt een verschil. Kosten zijn hoger.
Er is ook oneerlijkheid. Grote ketens kunnen dit beter aan dan de kleine zelfstandige. De kleine winkelier moet als hij meewil en niet wil verliezen van concurrent ook de zondag open. Wanneer kan hij dan rust nemen? De andere dagen dat zijn concurrent ook open is?
Qua bereikbaarheid ga je altijd verliezen. Want internet is ook ’s nachts “open” Dus dat argument kan al niet opgaan, of je moet echt 24/7 openingstijden toestaan daar zit echt niemand op te wachten..
Strijd met internet kun je alleen aangaan met servicegerichtheid, advies, klantvriendelijkheid en de persoonlijke noot. Dat hoeft echt niet te betekenen elke zondag open maar meer op de dagen en tijden dat je open bent tonen aan de klant waarom het een meerwaarde is dat hij of zij bij jou komt en niet enkel en alleen op internet koopt.
- Zie ook:
- Mos Meijler
Reactie toevoegen